Péntek éjjel ‘különös szerelemre’ bukkantam, amikor is életembe először a Depeche Mode hazai rajongóihoz csatlakoztam. Az A38 hajón indult az elektronikus időutazás, ahol most már velem egyetemben megnyitottuk az idei szezont. Szimplán egy kis hétvégi lazulásnak indult a buli, azonban becheckkolva egy kis múlt idézésre, kinyílt új világ. Az Énekes-táncos-mulattság party-tudósításból szag-helyszínelésbe át, ugyanis felkeltette érdeklődésemet a brit pop együttes és rajongói klubjának illat-ízlése.
I see you – Az egész éjszakát kitöltő klubesten a DM rajongók kedvenc számai mellett felcsendül még jó pár a 80-as, 90-es évet felidéző sláger, ami akarva-akaratlanul felshékelte a népet. A rajongói esten a ruházat színvilágában egyértelműen a fekete dominált, melyhez stílszerűen igencsak részegítő buké is társult. Az A38 hajó gyomrában főleg sörös illatfelhő keveredett a füstgép árasztotta rágógumis szaggal. Rögvest nosztalgikus hangulatba kerültem, és azóta is Impulse sprét keresek. Lehet azt még egyáltalán kapni?? 🙂
People are people – Amúgy hiszitek vagy sem több embert meginterjúvolva csápolás közben, azt kell hogy írjam… hogy az alternatív, azonban intellektuális többségnek a Klub egyet jelent: a minőséggel, a kiszámíthatósággal és az igényes szórakozással & persze nyitottsággal a másik fél iránbyába…
Everything Counts – A DM rajongói lassan már nem tudnak olyan fővárosi szórakozóhelyet felsorolni referenciák között, ahol ne buliztak volna. A szervezők kicsit felpezsdítve a parti hangulatot, az idei szezonnyitást egy kreatívabb, nem megszokott közegben akarták kivitelezni, így esett a választásuk az A38 hajójára. A Depeche Mode életérzésére a dunai környezet, a hajó technikai felszerelése, és legénysége találó választásnak bizonyult. A show vizuális élményét egy színpadi kifutóval, és egy óriási, absztrakt formájú háttérkivetítővel garantálták, amely egyben a party meghatározó díszítő eleme lett volna, ha a nagy formák nem nyomták volna szendvicsben a dance-t. A rajongói találkozó alatt stroboszkóp mellett egy komolyabb lámpaparkot is használnak a technikusok.
Higher Love – Belecsöppenve ebbe a világba, érződött, hogy nyitott és családiás, melynek több évtizedes múltja van már itthon. A brit pop együttes hatalmas népszerűségnek örvend, talán a világ legnagyobb Depeche Mode rajongói klubja nálunk működik. 1987–es megalakulása óta rendszeren tartanak összejöveteleit, melyek a kezdetek óta töretlen lelkesedéssel szuperálnak. Közel 300 sikeresen lebonyolított rendezvényen vannak már túl, klubestjeik pedig negyedéves időközönként követik egymást.
I need you – A buli után nem tudtam elengedni az életérzést & otthon folytattam weben a DM helyszínelést & meglehetősen érdekes dolgokra bukkantam. Megtudtam többek között, hogy a Depeche Mode nevét egy francia divatlap ihlette (bár annak jelentése a közhiedelemmel ellentétben nem „sebes divat”, hanem távirati stílus). Azonban Dave-ről is felvillant néhány érdekesség, például, hogy anno majdnem divattervező lett belőle (sokunk örömére hálisten nem 🙂 . Nem tudom Dave Gahan szaga, mit tud vagy mit nem ??! (mivel még nem volt közöm hozzá) Azonban rendkívüli népszerűségnek örvend, akár milyen is legyen azaz illat-felhő. Éneklés közben feledtet mindent Dave bácsi, izzadt testével koncertjein nem hogy taszítja, hanem még jobban vonzza a rá szomjazókat… szóval Dave Gahan, úgy szeretünk ahogy vagy <3
Strange Love – Jó orra volt anno az olasznak, aki a Depeche Mode Strangelove című számára komponálta a GUCCI Guilty 2011-es női illatának reklámfilmjét. Bűnösen csodálatos … (no comment)
Végezetül azt a konzekvenciát vonnám le, hogy eddig bármelyik életszakaszomban is érintett meg a DM, mindig volt benne valami free, valami strange & guilty… most már Enjoy the silence;N
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: